Biznes

Rozkręcasz firmę? Wspomóż się faktoringiem!

• Zakładki: 170


Korzystanie z faktoringu to wygodne rozwiązanie niezależnie od wielkości czy czasu istnienia firmy. A jednak to właśnie na początku działalności, kiedy dopiero zdobywa się klientów i szerzy świadomość marki, faktoring pełni szczególnie ważną funkcję. Przekonaj się dlaczego!

Czas na i dla klienta

Na wstępnym etapie prowadzenia firmy, gdy dopiero wchodzi się na rynek, walczy o rozpoznawalność i zdobywa klientów, dobrze mieć zasoby wolnego czasu. Niestety obowiązki, załatwianie spraw w urzędach i prowadzenie kampanii marketingowych pochłaniają go mnóstwo. Ponieważ czas nie jest wartością możliwą do dokupienia, warto zlecić część obowiązków firmowych na zewnątrz.

Świetny przykład stanowi faktoring dla mikrofirm, dzięki któremu właściciele nowego biznesu mogą skupić się na kliencie – najpierw pozyskiwaniu, następnie zdobywaniu lojalności, na koniec utrzymywaniu relacji. Ogromnie ważna jest stała komunikacja z klientem, na którą składają się – ponownie – pozyskiwanie i reagowanie na bieżące wydarzenia, np. skargi, reklamacje.

Czas na rozwój firmy

Faktoring działa w taki sposób, że pieniądze za sprzedaż produktów bądź zrealizowanie usług otrzymuje się natychmiast, niezależnie od dokonania wpłaty przez klientów – koszty pokrywa faktor. W zależności od rodzaju faktoringu dotrzymywaniem terminów i egzekwowaniem płatności także zajmuje się faktor. W tym czasie przedsiębiorcy mogą planować rozwój mikrofirmy czy start-upa. Dzięki źródłu błyskawicznego finansowania właściciele biznesu są w stanie kupować nowe materiały lub sprzęt do biura, a co za tym idzie szybciej osiągać kolejne etapy. Gdyby nie faktoring, finansowanie rozwoju nie byłoby możliwe w tak krótkim czasie.

Artykuł powstał przy współpracy z firmą AOW.pl.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
506 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *