Marketing

Projekt ulotki — jak go przygotować, by nadawał się do druku?

• Zakładki: 45


Ulotki są najpopularniejszymi narzędziami reklamowymi, z którymi spotykamy się każdego dnia. Ważne są nie tylko ich walory estetyczne, ale także prawidłowe wykonanie pod względem technicznym. Jak przygotować projekt ulotki?

Marginesy i spady

Dlaczego, przygotowując projekt ulotki, powinniśmy wziąć pod uwagę marginesy oraz spady? Jeśli pominiemy margines wewnętrzny, możemy otrzymać ucięty fragment istotnego elementu na naszej ulotce. W przypadku spadu sytuacja wygląda nieco inaczej. Przy projektowaniu ulotki musimy zastosować minimalnie 3 mm spadu na stronę. Oznacza to, że grafika musi wychodzić po około 3 mm poza linię cięcia z każdej strony ulotki. W innym przypadku otrzymalibyśmy białe linie bądź fragmenty innej grafiki na naszej ulotce.

Kolorystyka i czcionki

Bardzo istotne są także kolorystyka i czcionki. Można by pomyśleć, że wystarczy przygotować ulotkę w kolorystyce RGB, ale jest to błąd. Ta przestrzeń barwna jest wykorzystywana do prezentowania kolorów na ekranie monitora. W drukarni natomiast stosuje się model kolorów CMYK (Cyan Magneta Yellow blacK). Wydrukowanie ulotki w przestrzeni kolorystycznej RGB może sprawić, że będzie ona wyblakła. Nie bez znaczenia pozostają fonty użyte w projekcie ulotki. Powinny to być tak zwane czcionki krzywe, czyli takie, które da się edytować na obiekt wektorowy. Zdarza się, że drukarnia nie ma dostępu do użytego przez nas fontu. Skutkiem może być nieczytelny tekst, który zdecydowanie nie wpływa dobrze na walory estetyczne ulotki.

Przy projektowaniu ulotek koniecznie musimy zwrócić uwagę na marginesy, spady, kolorystykę czy czcionkę. Ma to ogromny wpływ na to, jak finalnie będzie się prezentować nasza ulotka.

Artykuł powstał przy współpracy z drukarnią PrintExPress z Łodzi.

Fot. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
46 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *