Chcesz zarobić na swojej wiedzy? Tworzenie kursu online może być pracochłonne, ale jeśli wiesz, jak go sprzedać, możesz osiągnąć naprawdę imponujące wyniki sprzedażowe. Co zrobić, żeby zyskownie sprzedać kurs online? Lepiej sprzedawać na własną rękę czy skorzystać z gotowych rozwiązań i platform? Sprawdź nasze wskazówki, jak sprzedać kurs online i naprawdę na nim zarobić!
Sprzedaż kursu online na Udemy i innych platformach
Sprzedaż kursu online możesz prowadzić na własnej platformie albo przez zewnętrzne platformy, takie jak Udemy, Kuvi czy Eduneo. Zaletą takich serwisów jest fakt, że nie musisz opanować wszystkich aspektów technicznych tworzenia kursu, żeby sprzedawać. Szybko i bezproblemowo dodasz tam swój kurs na sprzedaż. Nie potrzebujesz strony sprzedażowej ani listy mailingowej. Twoim zadaniem jest przygotowanie materiałów i umieszczenie ich na stronie. Serwis zapewnia reklamę, wsparcie techniczne i sprzedażowe oraz obsługę płatności. Gdzie jest haczyk? To prowizje od sprzedaży, które często sięgają nawet 50% zysków. To będzie dla Ciebie optymalna propozycja, jeśli dopiero zaczynasz.
Sprzedaż kursu na własnej stronie
Jeśli masz już doświadczenie z kursami online i reklamą albo udało Ci się zgromadzić zaangażowaną społeczność, np. w social media, sprzedawaj kurs na własnej stronie. Zyskasz pełny przychód z każdego sprzedanego kursu i stworzysz miejsce dedykowane swojej społeczności kursantów. Własna strona sprzedażowa uwalnia Cię od konieczności płacenia abonamentu zewnętrznej platformie kursowej. Platforma jest Twoją własnością i nie oddajesz nikomu prowizji od sprzedaży, a w efekcie zarabiasz więcej.
Artykuł powstał przy współpracy z magdalenap.com.
Fot. Shutterstock.