Biznes

Dlaczego historia kontaktu w CRM-ie to istotna funkcjonalność?

• Zakładki: 78


Historia kontaktów z klientami, rejestrowana w systemie CRM, wraz z dodawanymi notatkami stanowi skuteczne narzędzie wspierające dział sprzedaży w osiąganiu celów. Co sprawia, że jest tak ważna? Jakie elementy obejmuje rozbudowana historia kontaktu i dlaczego pozytywnie przekłada się na sprzedaż, obsługę klienta, PR firmy i doświadczenie klienta w kontakcie z firmą? O tym dziś!

Czym jest historia kontaktu?

Historia kontaktu dostępna w ramach CRM-ów dla różnych branż – dzisiejszym przykładem jest deweloper system firmy Voxdeveloper – stanowi rozbudowany system zbierania informacji o klientach potencjalnych i obecnych oraz zarządzania tymi informacjami. Są to wszelkie próby nawiązania kontaktu oraz skuteczne kontakty: telefoniczne, e-mailowe, SMS-owe, czatowe, notatki ze spotkań itp. Co istotne, w ramach historii zapisują się kontakty zainicjowane przez firmę oraz przez klienta. Są to rozmowy ws. sprzedaży, obsługi, reklamacji.

Korzyści posiadania CRM-u z historią kontaktu

Dzięki informacjom zapisanym w CRM-ie, w tym w historii kontaktu, firma deweloperska może obsługiwać klientów szybciej, wygodniej i lepiej. Na podstawie danych tworzy się spersonalizowane oferty i wysyła je w określonych terminach, np. w okresie, w którym klient najczęściej poszukuje lokalu do wynajęcia, co zwiększa szansę sukcesu. Istnieje możliwość ustawienia automatycznej wysyłki wiadomości bądź powiadomienia dla pracowników, by nawiązali ponowny kontakt. Szybkość obsługi i fakt, że klienci nie muszą za każdym razem opisywać potrzeb od nowa – pracownicy firmy już je znają dzięki informacjom zebranym w CRM-ie – doświadczenia klientów są pozytywne, co przekłada się na długoterminową pozytywną relację z klientem i dobre opinie.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Voxdeveloper.com.

Zdj. Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
170 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *