Co to jest marketing zintegrowany? Czym różni się od innych rodzajów marketingu prowadzonego w sieci? Jakie działania obejmuje i kto może na nim skorzystać? Przeczytaj artykuł poświęcony omówieniu marketingu zintegrowanego i podejmij decyzję, czy pomoże zdobywać więcej klientów i zarabiać firmie takiej jak Twoja!
Co to jest marketing zintegrowany?
Pod terminem „marketing zintegrowany” kryje się wiele rodzajów marketingu internetowego, zebranych do kupy i prowadzonych równocześnie, w ramach jednej strategii marketingowej. Właśnie stąd określenie: zintegrowany. Prowadząc wynikające z niego działania, nie można skupić wyłącznie na stronie internetowej, artykułach sponsorowanych, reklamach, marketingu szeptanym czy prowadzeniu profili w social media. Potrzebne jest podejście holistyczne.
Oczywiście wykorzystanie marketingu zintegrowanego nie oznacza, że jeśli jeden składnik – np. prowadzenie konta w social media – nie pasuje do profilu firmy, i tak trzeba go wykonywać. Rzetelni i doświadczeni specjaliści ocenią, które metody marketingu internetowego połączyć i w jakim wymiarze je realizować, aby klient odniósł największy sukces.
Dlaczego warto postawić na marketing zintegrowany?
Brak ograniczenia do jednego kanału komunikacji z klientami sprawia, że nieustannie dociera się do nowych potencjalnych klientów, na dodatek stanowiących przedstawicieli odmiennych grup docelowych. Firma pojawiająca się w wielu miejscach zapada w pamięć, buduje świadomość marki wśród odbiorców i daje się poznać. Staje się przystępna i wiarygodna – o ile przekaz jest trafny, a powinien być, wszak za to odpowiada content marketing, czyli składowa marketingu zintegrowanego.
Synergia form promocji i reklamy przekłada się na stałe powiększanie grona klientów i większy zarobek dla firmy. Jej wizerunek staje się lepiej znany i ogólnie lepszy, ponieważ pracuje nad nim sztab specjalistów. Po uzyskaniu nowych odbiorców firma powinna zadbać o nich i przemienić ich w lojalnych klientów, którzy będą chętnie wracali po więcej. Komunikacja z odbiorcami albo leży po stronie firmy, albo zlecana jest na zewnątrz – firmie marketingowej zajmującej się marketingiem zintegrowanym.